Uw vragen
Onze antwoorden
Elke band biedt weerstand tijdens het rijden naargelang de maat, en in het bijzonder naargelang het profiel van de band en de breedte van het rijvlak. Wanneer een band niet genoeg opgepompt is, dan veroorzaakt de minste druk een verpletterend effect dat de band op de rijweg ‘plat maakt’. Het contactoppervlak met de grond wordt dan groter, net zoals men met een bal drukt op een hard oppervlak. Dit groter contactoppervlak vergt meer energie tijdens een verplaatsing. Hetgeen meer vraagt van de mechanica en leidt tot een oververbruik, dat 20 % kan bedragen.
Bij EURO REPAR CAR SERVICE bestaan er ‘groene’ banden, met geringe weerstand tijdens het rijden en uitgerust met een specifiek bandenprofiel.
Heel waarschijnlijk want het zijn typische symptomen die erop wijzen dat ze hun rol niet meer perfect vervullen. De schokdempers zijn essentiële elementen van het ophangingsysteem en bieden de mogelijkheid om het opspringen te vermijden en zij bevatten de ‘breukbewegingen’, dit zijn alle bewegingen van de wagen indien hij versnelt, remt of van richting verandert. Indien u versnelt , dan wordt er massa verplaatst naar achter. Men zegt dan dat de wagen steigert. Wanneer u remt, dan gebeurt het tegenovergestelde: de wagen drukt heel hard op de voortrein, men zegt dan dat hij duikt. In de bochten wordt er meer kracht uitgeoefend aan de ene zijde. Men zegt dan dat hij slingert. In alle gevallen moeten de schokdempers deze bewegingen bevatten en moeten ze vermijden dat er teveel wordt gedrukt, hetgeen tot gevaarlijk gedrag kan leiden,
bijvoorbeeld door het verbreden van uw baan in de bochten. Wanneer ze te versleten zijn, dan zijn ze minder efficiënt en dan worden de bewegingen van uw wagen breder, wat ervoor zorgt dat de wegligging minder goed is en wat de veiligheid doet afnemen.
Neen. Het koelgas R134a aanwezig in het airconditioningcircuit blijkt heel vervuilend eens het in de atmosfeer terecht komt, want het draagt bij tot het broeikaseffect en de opwarming van het klimaat. Met het oog op deze ecologische risico’s zijn de normen met betrekking tot het airconditioningsysteem heel streng geworden,
in het bijzonder inzake het recycleren van de gassen, de verplichte opleiding van het personeel en de conformiteit van het materiaal aanwezig in de ateliers. Het gasherlaadsysteem moet voortaan worden erkend door een onafhankelijke certificeringsinstelling, en de hoeveelheden gas die worden gebruikt voor elke interventie moeten worden aangegeven bij een officiële instantie. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zijn alle ateliers die onderhoud aanbieden van airconditioningsystemen officieel erkend.
De roetfilter wordt vaak gemonteerd op recente dieselmodellen. Deze filter op de uitlaatinrichting is eerder speciaal en biedt de mogelijkheid om de koolstofdeeltjes en de niet verbrande koolwaterstoffen aanwezig in de uitlaatgassen en die bekend staan als gevaarlijk voor de gezondheid op te slaan en te verwijderen. Zo’n filter laat een heel ‘propere’ werking toe, die eveneens bijdraagt tot het milieubehoud, ook als er wordt gestart bij koude temperaturen. De roetfilter moet regelmatig worden nagezien, want hij kan verzadigd zijn en hij kan leiden tot defecten of een aanzienlijk verlies van vermogen. Het betreft een slijtageonderdeel waarvan de levensduur varieert naargelang het gebruik van de wagen.
Alles hangt af van het type voertuig, van het gebruik en van de omgeving waarin het regelmatig wordt gebruikt. In vochtige streken of aan de zee bijvoorbeeld heeft een uitlaatinrichting de neiging om vroegtijdig aangetast te worden door oxydatie. Over het algemeen is het toegestaan dat een uitlaatinrichting gedeeltelijk of volledig wordt vervangen vanaf 8 of 9 jaar gebruik in strenge omstandigheden. In deze zelfde omstandigheden kan een katalysator een minder lange levensduur hebben. De knalpot en de geluidsdemper die werden ontwikkeld om het geluid te beperken, kunnen ook een vervanging vereisen vanaf 60.000 km, maar meestal daarna. De lambdasondes worden vervangen wanneer wordt vastgesteld dat ze defect zijn, in het bijzonder bij anti-vervuilingstesten of bij een onregelmatige werking van de motor.
Uw vragen
Elke band biedt weerstand tijdens het rijden naargelang de maat, en in het bijzonder naargelang het profiel van de band en de breedte van het rijvlak. Wanneer een band niet genoeg opgepompt is, dan veroorzaakt de minste druk een verpletterend effect dat de band op de rijweg ‘plat maakt’. Het contactoppervlak met de grond wordt dan groter, net zoals men met een bal drukt op een hard oppervlak. Dit groter contactoppervlak vergt meer energie tijdens een verplaatsing. Hetgeen meer vraagt van de mechanica en leidt tot een oververbruik, dat 20 % kan bedragen.
Bij EURO REPAR CAR SERVICE bestaan er ‘groene’ banden, met geringe weerstand tijdens het rijden en uitgerust met een specifiek bandenprofiel.
Heel waarschijnlijk want het zijn typische symptomen die erop wijzen dat ze hun rol niet meer perfect vervullen. De schokdempers zijn essentiële elementen van het ophangingsysteem en bieden de mogelijkheid om het opspringen te vermijden en zij bevatten de ‘breukbewegingen’, dit zijn alle bewegingen van de wagen indien hij versnelt, remt of van richting verandert. Indien u versnelt , dan wordt er massa verplaatst naar achter. Men zegt dan dat de wagen steigert. Wanneer u remt, dan gebeurt het tegenovergestelde: de wagen drukt heel hard op de voortrein, men zegt dan dat hij duikt. In de bochten wordt er meer kracht uitgeoefend aan de ene zijde. Men zegt dan dat hij slingert. In alle gevallen moeten de schokdempers deze bewegingen bevatten en moeten ze vermijden dat er teveel wordt gedrukt, hetgeen tot gevaarlijk gedrag kan leiden,
bijvoorbeeld door het verbreden van uw baan in de bochten. Wanneer ze te versleten zijn, dan zijn ze minder efficiënt en dan worden de bewegingen van uw wagen breder, wat ervoor zorgt dat de wegligging minder goed is en wat de veiligheid doet afnemen.
Neen. Het koelgas R134a aanwezig in het airconditioningcircuit blijkt heel vervuilend eens het in de atmosfeer terecht komt, want het draagt bij tot het broeikaseffect en de opwarming van het klimaat. Met het oog op deze ecologische risico’s zijn de normen met betrekking tot het airconditioningsysteem heel streng geworden,
in het bijzonder inzake het recycleren van de gassen, de verplichte opleiding van het personeel en de conformiteit van het materiaal aanwezig in de ateliers. Het gasherlaadsysteem moet voortaan worden erkend door een onafhankelijke certificeringsinstelling, en de hoeveelheden gas die worden gebruikt voor elke interventie moeten worden aangegeven bij een officiële instantie. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zijn alle ateliers die onderhoud aanbieden van airconditioningsystemen officieel erkend.
De roetfilter wordt vaak gemonteerd op recente dieselmodellen. Deze filter op de uitlaatinrichting is eerder speciaal en biedt de mogelijkheid om de koolstofdeeltjes en de niet verbrande koolwaterstoffen aanwezig in de uitlaatgassen en die bekend staan als gevaarlijk voor de gezondheid op te slaan en te verwijderen. Zo’n filter laat een heel ‘propere’ werking toe, die eveneens bijdraagt tot het milieubehoud, ook als er wordt gestart bij koude temperaturen. De roetfilter moet regelmatig worden nagezien, want hij kan verzadigd zijn en hij kan leiden tot defecten of een aanzienlijk verlies van vermogen. Het betreft een slijtageonderdeel waarvan de levensduur varieert naargelang het gebruik van de wagen.
Alles hangt af van het type voertuig, van het gebruik en van de omgeving waarin het regelmatig wordt gebruikt. In vochtige streken of aan de zee bijvoorbeeld heeft een uitlaatinrichting de neiging om vroegtijdig aangetast te worden door oxydatie. Over het algemeen is het toegestaan dat een uitlaatinrichting gedeeltelijk of volledig wordt vervangen vanaf 8 of 9 jaar gebruik in strenge omstandigheden. In deze zelfde omstandigheden kan een katalysator een minder lange levensduur hebben. De knalpot en de geluidsdemper die werden ontwikkeld om het geluid te beperken, kunnen ook een vervanging vereisen vanaf 60.000 km, maar meestal daarna. De lambdasondes worden vervangen wanneer wordt vastgesteld dat ze defect zijn, in het bijzonder bij anti-vervuilingstesten of bij een onregelmatige werking van de motor.