Vind de dichtstbijzijnde garage

Uw vragen

Heel waarschijnlijk want het zijn typische symptomen die erop wijzen dat ze hun rol niet meer perfect vervullen. De schokdempers zijn essentiële elementen van het ophangingsysteem en bieden de mogelijkheid om het opspringen te vermijden en zij bevatten de ‘breukbewegingen’, dit zijn alle bewegingen van de wagen indien hij versnelt, remt of van richting verandert. Indien u versnelt , dan wordt er massa verplaatst naar achter. Men zegt dan dat de wagen steigert. Wanneer u remt, dan gebeurt het tegenovergestelde: de wagen drukt heel hard op de voortrein, men zegt dan dat hij duikt. In de bochten wordt er meer kracht uitgeoefend aan de ene zijde. Men zegt dan dat hij slingert. In alle gevallen moeten de schokdempers deze bewegingen bevatten en moeten ze vermijden dat er teveel wordt gedrukt, hetgeen tot gevaarlijk gedrag kan leiden,

bijvoorbeeld door het verbreden van uw baan in de bochten. Wanneer ze te versleten zijn, dan zijn ze minder efficiënt en dan worden de bewegingen van uw wagen breder, wat ervoor zorgt dat de wegligging minder goed is en wat de veiligheid doet afnemen.

U kunt dit aan de buitenkant zien doordat er een olielek is op de schokdemper. Indien deze vettig is en kleverig, dan is de kans groot dat hij beschadigd is.

De normale slijtage van een schokdemper kan ook worden opgespoord door het gedrag van uw wagen. Schokdempers in slechte staat leiden tot: het zweven van de wagen in de snelle bochten, een verbreding van de baan in de bochten,  teveel steigering bij het acceleren (in het bijzonder indien de wagen geladen is), het sterk duiken bij remmaneouvres en een verlenging van de afstand om te vertragen, een abnormale slijtage van de banden, het springen van de wielen in de bochten, geklapper op de oneffenheden of op verkeersdrempels, zijdelingse windgevoeligheid, trillingen aan het stuur, une aantasting van de parallelliteit. El van deze symptomen wijzen erop dat u dit ernstig moet nemen. Wacht niet om uw schokdempers en uw ophanginsysteem te laten controleren bij uw net.

Ja. Het hele EURO REPAR CAR SERVICE-systeem is uitgerust met performante en aangepaste tools, met een specifieke analysetool voor meerdere merken die meer dan 35 000 modellen dekt alsook toegang biedt tot alle vereiste technische en methodologische informatie om te werken aan uw wagen, ongeacht het merk en het type interventie. En in geval van een defect of van een ongebruikelijke  herstelling, kunt u beschikken over de technische multimerkenbijstand van onze teams om het probleem efficiënt op te lossen.

Indien het lichtje van de batterij brandt op het dashboard wanneer u rijdt, dan laadt uw batterij niet meer, ofwel is het laadsysteem defect, dit wil zeggen dat er iets is met de alternator of de spanningsregelaar. Vermijd in eerste instantie om een al te lang traject af te leggen en neem zo snel mogelijk contact op met uw EURO REPAR CAR SERVICE-hersteller.

Er bestaat een methode, maar die werkt enkel voor wagens die zijn uitgerust met een mechanische versnellingsbak. Draai de contactsleutel in de positie ‘on’, en schakel dan naar de tweede of derde versnelling. Blijf aan het stuur terwijl u ontkoppelt. Een derde persoon moet de wagen duwen op een vlakke, veilige en vrijgemaakte weg. Van zodra de wagen een snelheid heeft van ongeveer 10 km/u, laat u het ontkoppelingspedaal los: de motor moet vooruitrijden zonder de hulp van de starter.

Noteer dat deze methode onzeker is en enkel mag worden gebruikt in geval van een dringend defect.

icon-gear